Beroeps visserij
Visserijnieuws, foto en video
Categorieën
Visserij websites
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Weer Noordzee
 
   
       Brits           Nederlands
 
 
 
In het nieuws
 
2013 / 2014
 
2012 / 2011
 
2010/ 2009
 
2008
 
 
2007 / 2006 
Allerlei
 
Hektrawlers 1
Trawl visserij
 
 
 
 
 
Foto-links 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...  Koopvaardij  ...
 
Ongelukken Koopvaardij 1
 
Ongelukken Koopvaardij 2
 
Bezoekers
Op zoek naar kabeljauw die deugt..
Op zoek naar kabeljauw die deugt..
Met goed fatsoen kabeljauw eten; kan dat nog? Niet als hij uit de Noord- of Oostzee komt, dat is zeker. Ondanks vangstbeperkingen is het daar met de kabeljauwstand nog niet best. Maar die kabeljauw vind je nauwelijks meer in supermarkten, en bij steeds minder viswinkels.
 
Supermarkten weren niet-duurzaam gevangen vis en willen in 2011 alleen nog vis verkopen met MSC-certificaat, het onafhankelijke, internationaal erkende keurmerk voor duurzame visserij. Maar hoe staat het met de kabeljauw die op dit moment te koop is? Erachter komen of die deugt, vergt gepuzzel....
 
 
 
 
Kabeljauw, klik voor meer info
 

Reacties

visserman zuid op 05-01-2009 16:24
Op de zuidelijke delen van de noordzee, belgische kust andere delen van de zuidelijke noordzee zit er zoveel kabeljauw je kan er niet naast vissen als je wilt voer je wekelijks 75 kisten aan.
Norbert Lanser op 05-01-2009 17:11
Ik hoor ook van deze verhalen, maar beste man we leven nu een maal in een land waar de leugen regeert, dus ben je aan de leugen overgelevert!
Oud zuid visser op 05-01-2009 20:54
Tis wel waar en het zelfde met de schollen wor je ook mee dood gegooid!
op 06-01-2009 22:10
zelfs de ( zogeheten sportvissers ) zeg maar zwartvissers vangen weer boten vol vangsten van 200 tot 300 kg zijn al weer gesignaleerd
 
 
 
door: beroepsvisser
op 06-01-2009 23:11
dat moet toch niet kunnen beroepsvisser.waar is de aid dan?daar zijn ze toch juist voor!of zijn er tekort controleurs?als iemand zoiets singaleerd moet diegene dat melden.reken maar dat dat je prijs verziekt het is teveel voor eigen consumptie lijkt mij.
visserman zuid op 07-01-2009 10:04
je moet gewoon al die bootjes een volgsysteem geven al zijn het er duizenden melden bij mensen die komen kijken voor de vangst te veel vangst BOETE, zo zal de prijs stijgen voor de beroepsvisserman, ik kreeg net een vangstbrief door van d emannen van zee en ze konden de kabeljauw gewoon niet meer aan boord houden, teveel gewoon dus wat moet je dan snijden? als je 100 kg met 15 vis erin trekt en erna nog wat kilo's kabeljauw moet gaan snijden waar zijn we dan mee bezig in NL???
op 09-01-2009 20:43
voor de sportvissers is de kabeljauw vrij gegeven voor van het jaar heb ik gehoord
op 10-01-2009 07:14
Beste visserman zuid.Waarom snijden dan???Je gaat me toch niet vertellen dat jij als reder wat ik begrijp ,zulke domme dingen toelaat????Als ik denk wat het is dan is de visserij met ondernemers zoals jij ten dode opgeschreven vooral wanneer je zulke dingen in een gastenboek gaat zetten waar heel makkelijk je ip.adres achterhaald kan worden.Als het zo is wat ik dan vermoed.Ben je een schande voor de visserij en kun je de hele sector om zeep halen voor een paar centen om je in je status te onderhouden.Ik hoop dat je met snijden iets anders bedoeld.Verklaar je nader aub????
luna op 10-01-2009 17:13
Als de webmaster je ip .adres bekend maakt ,dan kan hij daar heeeeeeeeeeeeel veel problemen mee krijgen
op 10-01-2009 21:37
de belastingdienst komt overal.Het is gewoon dom zoiets te noemen.iq van een walnoot.Als je zoiets op een gastenboek zet praat je er met iedereen over.Als er maar vermoeden is van snijden word er automatisch gesugereerd dat er verkocht word.Ik vind het gewoon dom!!Mijn mening.Gelukkig is ip idd prive maar zelfs bij dreigementen kan het afgedwongen worden dus waarom hierbij niet?Het is gewoon dom gelul echt weer iets van doen zonder te denken.Het is blijkbaar zo gewoon op de zuid dat ze geeneens zien dat het verkeerd is.Het verziekt de prijs en je naam uit eigen belang en zo is het...
op 27-02-2009 07:40
weet je jullie zitten allemaal te zijken er is vis zat op de wereld vroeger dan at bijna iedereen vis
 
en er zitten hier denk ik ook anti beroepsvissers als je die niet zou hebben dan zou je teveel vis hebben iedereen lust wel een lekker visje dus je moet niet zijken
Zoeken
Gratis abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

 
Translate
 
 
Ruw weer 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto sites vissersschepen
 
 
 
 
 
Flying Focus
Foto-links 1
 
De Noorse Holmaborg
 
Storm weer op zee foto's
 
Ongelukken in de Visserij
 
Vissersschepen gestrand
 
Vissersschepen in brand
 
Bokkers / Beamtrawlers
 
Schotse vissersschepen e.a
 
Onderzoeks vaartuig Tridens
 
 
Noorse vlag Kotters
 
Noorse Trawlers
 
Pelagisch en Purse Seiners 
Historie
 
Eerste bokkers
 
 Ex Hollandse schepen
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl