Beroeps visserij
Visserijnieuws, foto en video
Categorieën
Visserij websites
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Weer Noordzee
 
   
       Brits           Nederlands
 
 
 
In het nieuws
 
2013 / 2014
 
2012 / 2011
 
2010/ 2009
 
2008
 
 
2007 / 2006 
Allerlei
 
Hektrawlers 1
Trawl visserij
 
 
 
 
 
Foto-links 2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...  Koopvaardij  ...
 
Ongelukken Koopvaardij 1
 
Ongelukken Koopvaardij 2
 
Bezoekers
Kabeljauw terug maar de afzetmarkt nu weg
Kabeljauw terug maar de afzetmarkt nu weg..
 
klik voor video
De kabeljauwvangst begint een probleem te worden op de Noordzee. Boomkorvissers kunnen de vissoort niet ontwijken, waardoor veel overboord moet worden gegooid en seizoensmatige rondvisvissers weten zich geen raad met de soms buitensporige hoeveelheden kabeljauw die ze in een kort tijdsbestek vangen.
 
Het quotum biedt totaal geen ruimte en veroorzaakt een enorm percentage aan discards….Door W.M. den Heijer
 
In Scheveningen is de grootste groep staandwantvissers gestationeerd en daar is het probleem rondom de kabeljauw en de afzet ervan gesprek van de dag. Visdetaillisten en handelaren hebben er een uitgesproken mening over. In het Zeemanshuis nabij de visafslag luchten vooral rondvisvissers hun hart.
 
 
Reageren kan daar ook
 
YouTube
Korving, die samen met zijn broer de SCH-161 beheert, verwijst naar de site van YouTube, waarop een filmpje te zien is waarbij commentaar overbodig is. ‘Toets “kabeljauw staandwant” in en je ontdekt een filmpje dat wij voor de kust van Noordwijk hebben opgenomen. Het geeft een goede indruk van de alledaagse praktijk.’
Hieronder de filmpjes
1-Kabeljauw vissen voor de kust met staandwant
2- Kabeljauwvissen voor de kust van Noordwijk
 

Reacties

op 14-02-2010 18:27
Leuk visje gevangen. Ook allemaal in de markt gezet?
 
Jaap
op 14-02-2010 19:03
voor de Green peacers en groenen zit er nog steeds geen kabeljauw en andere vis inde Noordzee!ze gaan zover om te beweren dat de zee is leeggevist!
wie moet je nu geloven!
de vissers of de groenen, volgens het filmje geloof ik de vissers, want de anderen zijn leugenaars.
ex op 14-02-2010 19:55
alles wat groen is liegt altijd en die vis is nooit weggeweest alleen was het op de kust te warm en quoata tekorten en kostenplaatjes en ander gezeur om ze te vangen was en is het probleem van de laatste 25jaar geef die quoto maar een vrij en 4 dagen uit en thuis voor iedereen dan komen de afslagen om in de vis
op 15-02-2010 12:09
he jaap je bent zeker sportvisser
 
mario sch 61 op 15-02-2010 12:13
 
Nog 1 van onze Theo
 
gr mario
bert op 15-02-2010 14:47
 
men heeft de mond vol van msc en duurzaamheid ook in de visserij. als je maar een vlaggetje op je kotter hebt met een keurmerk dan is alles ok..
 
maar er is niks duurzaam aan als je vanwege overheidswege je gevangen vis terug moet gooien. je kunt niet een bordje plaatsen met de tekst "Kabeljouw je mag niet in mijn net zwemmen "
 
en het is waar. er is enorm veel kabeljouw.
waarom verkopen de viswinkels dan in deze periode geen lekkerbek van kabeljouw ? dan zouden de prijzen voor de kabeljauw ook wat hoger worden.
 
en zeg nou eerlijk wat is lekkerder
tilapia,panga of kabeljauw ?
 
ik weet het wel
wr op 15-02-2010 16:01
laten we wel eerlijk wezen, er is veel minder kabeljauw dan jaren terug.
op 15-02-2010 18:11
ok er zit nog niet zoveel als 15 jaar geleden maar wat ik zelf ook meemaak zijn we daar niet ver vanaf
 
beroepsvisser
op 15-02-2010 21:23
@ Jaap
 
ken je het spreekwoord zoals de waard is vertrouwdhij zijn gasten ???
op 16-02-2010 16:01
@Bert,dit is gewoon gemakzucht van de winkelier. Toen er veel minder kab. aangevoerd werd,dus hoge prijzen,zijn ze massaal op hake filets overgegaan.Lekker makkelijk,ontdooien,kruiden,beslag erom heen en bakken maar. Nu de prijzen laag zijn hebben de heren volgens mij geen zin meer om hun handen vuil te maken aan het fileren,[of ze kunnen het niet meer] Hetzelfde met de kab.filet,lekker panga ontdooien en in de etalage voor 9euro per kg.,kabfilet er naast voor 15 euro per kg,wat kopen de mensen dan?juist,goed geraden.
op 16-02-2010 18:04
ik eet al 2 jaar panga en geef nu licht als het donker is.
Zoeken
Gratis abonneren

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!

 
Translate
 
 
Ruw weer 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto sites vissersschepen
 
 
 
 
 
Flying Focus
Foto-links 1
 
De Noorse Holmaborg
 
Storm weer op zee foto's
 
Ongelukken in de Visserij
 
Vissersschepen gestrand
 
Vissersschepen in brand
 
Bokkers / Beamtrawlers
 
Schotse vissersschepen e.a
 
Onderzoeks vaartuig Tridens
 
 
Noorse vlag Kotters
 
Noorse Trawlers
 
Pelagisch en Purse Seiners 
Historie
 
Eerste bokkers
 
 Ex Hollandse schepen
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl